5 Simple Statements About דמנציה סופנית Explained

Wiki Article

הגורמים הישירים להתפתחות של דמנציה אינם תמיד ברורים. ישנם גורמי סיכון משוערים לחלק מסוגי הדמנציה. דמנציה היא מחלה הנגרמת מניוון תאים במערכת העצבים המרכזית (המוח)  ואנו רואים את השפעתה על החשיבה, על ההתנהגות ועל הרגשות, על התפקוד המוטורי ובחלק מסוגי הדמנציה גם על תפקודים נוירולוגיים.

התקדמות מהפכנית במאבק באלצהיימר בזכות טיפול אנטי דלקתי חדש

מי שהסתייעה בטיפול הפליאטיבי במסגרת הוספיס בית של שרן, היא יעל כץ, שטיפלה במשך קרוב לעשור בבעלה יצחק ז"ל שסבל מפרקינסון ובהמשך גם מדמנציה. יעל מתארת: "ככל שהמחלה החמירה, הפגיעה הקוגניטיבית הובילה לדמנציה קשה. היו ימים בהם יצחק סבל מדמיונות ומהזיות ובימים בהם היה צלול הוא דיבר לעניין וגם היה ער למצבו הפיזי החמור וביקש שאם מצבו ימשיך להתדרדר, לא יאריכו את חייו באופן אקטיבי.

הרבה בגלל שאנחנו לא יודעים לגמרי מה גורם למחלה זו, אנו גם לא יודעים היום כיצד והאם בכלל אפשר לתקן אותה ואת הנזק המוחי הנוצר.

אלצהיימר היא מחלת מוח ניוונית והיא הסוג הנפוץ ביותר מבין כל מצבי הדמנציה. דמנציה אינה מחלה ספציפית, אלא מונח המתאר קבוצה של תסמינים וליקויים נוירולוגיים-תפקודיים מתקדמים.

שינויים תנודתיים במצבי רוח, שינויים באישיות הרגילה של האדם.

הטיפול התומך בבית, מספק לחולה ולבני המשפחה את כל המעטפת הטיפולית:

לאחר שהסברנו באופן כללי לגבי מחלת האלצהיימר ונתנו לכם את הפרטים המרכזיים לגבי האפשרויות והיתרונות של שירות טיפול פליאטיבי לחולי אלצהיימר או אשפוז בית לחולה אלצהיימר, נסביר יותר לעומק אודות מחלה נפוצה, קשה ומורכבת לניהול ולעיבוד זו, מחלה המשפיעה בעיקר על החולים עצמם כמובן אך באופן ניכר ומהותי גם על בני משפחתם.

כמו כן אימון המוח באמצעות קריאה, פתירת תשבצים ומשחקי חשיבה וכן קיום חיי חברה website בריאים.

ולמרות זאת בבוא הרגע של חום גבוה, אנו מתחילים בבדיקות, לוקחים תרביות דם ושתן, שולחים לצילום חזה, מתחילים באנטיביוטיקה - בתחילה פשוטה ואחר כך מסובכת יותר.

מחקר: נמצא קשר בין מצב קוגניטיבי לחדות ראייה בקשישים עם דמנציה

בשלב זה, בשל הירידה בתפקוד הפיזי והמוגבלות בתנועה, החולים מועדים לפתח פצעי לחץ .

מתקשה לזהות מקומות ולכן יש לא מעט מקרים של חולים דמנטיים שיצאו לרחוב והלכו  לאיבוד

אנו יכולים לעזור לכם! פנו לצבר רפואה לפרטים נוספים ותחילת התהליך.

Report this wiki page